Artikkel
De gærne har det definitivt best
Etter et års pause på grunn et bittelite vesen som hadde spist usynlighetspulver - usynlige virus burde bli forbudt - ja, så fikk vi atter en gang arrangert Spirralløp. Og for et persongalleri man kunne fremvise. Politifolk i fleng, fra gamle Drammen, fra Amerika og fra DDR. Noe mystisk med dem alle. Så hadde vi alle de skruene vi alltid har med. Og det er slett ikke få. Godt vi har eget politi, godt vi har psykiateren Dr. Solberg, egen distributør av medisinsk utstyr - bosatt på Dikemark - godt at vi har egne psykologer, klarsynte og funksjonærer i Staten. MHK Drammen har alt.
I dag hadde vi fint vær, men noen utfordringer. Startsstedet ble flyttet litt fram og tilbake, men endte på Bragernes Strand til slutt. 76 stilte til start. Ingen tohjulinger og ingen sekshjulinger. Ingen med flere hjul heller. Litte grann plundrete må vi ha lov til å si at løypebeskrivelsen var, men alle kom seg gjennom må vi anta. Vi kjørte to forskjellige retninger. På kryss og tvers i Drammen Kommune med en ørliten avstikker innom Lier.
Opp den verdensberømte tunellen Spiralen kom hotrod-fører Thomas bak en totakter fra Øst-Tyskland. Han var i ferd med å besvime av eksos og fikk både hallusinasjoner og hyssing-spreng. Da ble en vill ide født. Et skuespill ville vi lage. Med deltagende hotrodist, et par kvinnfolk med spesielle fetisjer og en regissør som elsker ting på kanten. Resultatet ser dere på filmen. Hva dere ikke ser er det store antallet tilskuere som bivånte det hele, og heller ikke ser dere at ekte politi ankom åstedet. Ekstremt morosamt,
Plass | Start nr. | Deltaker | Biltype | Årsmod | Antall prikker | Skilleoppgave |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 65 | Sølve Wang | Ford | 1931 | 2 | 47 |
2 | 7 | Thomas Djupvik | Rover | 1977 | 8 | 10 |
3 | 60 | Ronald Andreassen | Plymonth | 1950 | 8 | 110 |
4 | 23 | Ole Chr Renskoug | Chrysler | 1938 | 9 | 10 |
5 | 39 | Thor Simonsen | Chrysler | 1937 | 9 | 140 |
6 | 36 | Tom Roar Lundgrenn | Volvo | 1982 | 10 | 5 |
7 | 22 | Vidar Ingebretsen | VW | 1955 | 10 | 10 |
8 | 26 | Espen Glesne | VW | 1968 | 11 | 60 |
9 | 1 | Kristian Andersen | Volvo | 1989 | 11 | 80 |
10 | 13 | Jo-Inge Hellerud | Opel | 1957 | 12 | 30 |
11 | 61 | Christoffer Gjerde | VW | 1967 | 12 | 110 |
12 | 20 | Jan Sandholt | Terraplane | 1935 | 12 | 345 |
13 | 54 | Thomas Sundberg | Ford | 1936 | 13 | 100 |
14 | 34 | Paul Weber Gelein | Citroen | 1984 | 14 | 15 |
15 | 17 | Kjell og Kari Olsen | MG | 1965 | 14 | 95 |
16 | 15 | Arve og Sølvi Myhre | Fiat | 1970 | 16 | 20 |
17 | 41 | Trond Christensen | MG | 1938 | 17 | 20 |
18 | 12 | Erik Holde | Peugeot | 1968 | 17 | 70 |
19 | 67 | Knut Ellingsen | DAF | 1975 | 17 | 90 |
20 | 37 | Fredrik Lange | Austin | 1967 | 17 | 120 |
21 | 74 | Stein Handeng | Mercedes | 1978 | 17 | 300 |
22 | 27 | Bjørn Lund | Chevrolet | 1934 | 18 | 30 |
23 | 44 | Henning Bruun Olsen | Citroen | 1987 | 18 | 40 |
24 | 49 | Øyvind Bardalen | Volvo | 1973 | 18 | 60 |
25 | 47 | Kåre Filseth | Chevrolet | 1931 | 19 | 30 |
26 | 42 | Dag Amble | Citroen | 1986 | 19 | 45 |
27 | 19 | Bjørn Sand | Ford | 1930 | 19 | 210 |
28 | 4 | Bjørn Sønju | Renault | 1968 | 20 | 2 |
29 | 5 | Miguel Kroken | Ford | 1978 | 20 | 1280 |
30 | 53 | Alexander R..H Olsen | Volvo | 1988 | 21 | 95 |
31 | 32 | Geir Ebbestad | Mercedes | 1966 | 21 | 445 |
32 | 43 | Trine Bergseth | Wartburg | 1968 | 22 | 50 |
33 | 55 | Jan Rype | Ford | 1965 | 22 | 60 |
34 | 9 | John og Mette Hansen | Porsche | 1978 | 23 | 43 |
35 | 14 | Ole Stangjordet | Mercedes | 1979 | 23 | 60 |
36 | 68 | Magne Bævre | VW | 1969 | 23 | 280 |
37 | 56 | Gudbrand Strømmen | Ford | 1956 | 24 | 10 |
38 | 33 | Steinar Lundvigsen | Ford | 1965 | 24 | 30 |
39 | 28 | Hans Glesne | Citroen | 1968 | 25 | 40 |
40 | 21 | Lars Aspedokken | Saab | 1983 | 27 | 280 |
41 | 76 | Tom Emil Bergerud | Toyota | 1986 | 27 | 410 |
42 | 2 | Per Kristian Stryken, | Datsun | 1978 | 28 | 30 |
43 | 52 | Josef Helgevold | Cadillac | 1955 | 29 | 190 |
44 | 29 | Per Olav Bergerud | Volvo | 1971 | 29 | 302 |
45 | 35 | Finn Torgersen | Ford | 1966 | 29 | 920 |
46 | 48 | Lasse Haugerud | AMC | 1975 | 30 | 395 |
47 | 6 | Kjell-Arne Grønhovd | Chevrolet | 1957 | 31 | 90 |
48 | 8 | Morten Engum | Datsun | 1972 | 32 | 60 |
49 | 45 | Thomas Paulsen | Ford | 1929 | 32 | 120 |
50 | 59 | GeirRune Berg Pettersen | DKW | 1962 | 32 | 150 |
51 | 75 | Christian Kuhn | Volvo | 1967 | 32 | 210 |
52 | 58 | Eng | Citroen | 1979 | 33 | 50 |
53 | 24 | Rune Skoglund | Imperial | 1965 | 33 | 80 |
54 | 57 | Per Løken | Chevrolet | 1936 | 33 | 80 |
55 | 16 | Tom Karlsen | Mercedes | 1990 | 33 | 160 |
56 | 62 | Reidar Schumann Olsen | Chevrolet | 1929 | 34 | 10 |
57 | 3 | Arne Kristian Kroken | VW | 1970 | 35 | 40 |
58 | 25 | Sæbjørn Nærø | VW | 1973 | 35 | 40 |
59 | 10 | Runar Sand | Triumph | 1972 | 35 | 160 |
60 | 50 | Ottar Hansen | Mercedes | 1968 | 37 | 1000 |
61 | 46 | Pål Gustav Haugerud | Porsche | 1990 | 38 | 1000 |
62 | 66 | Jonas Jonassen | Mercedes | 1983 | 46 | 100 |
63 | 64 | Arne Bye | Chevrolet | 1971 | 64 | 140 |
64 | 11 | Morten Nylund Nilsen | Lincoln | 1973 | Brutt | Brutt |
65 | 18 | Sven Bruer | Cadillac | 1967 | Brutt | Brutt |
66 | 30 | Steinar Fosseberg | Volvo | 1960 | Brutt | Brutt |
67 | 31 | Knut Ole Sandbæk | Volvo | 1967 | Brutt | Brutt |
68 | 38 | Sigmund Granli | Lincoln | 1948 | Brutt | Brutt |
69 | 40 | Tom Gulbrandsen | MG | 1966 | Brutt | Brutt |
70 | 51 | Kåre Solem | Bentley | 1947 | Brutt | Brutt |
71 | 63 | Thor Wang og Kristina Sandli | Chevrolet | 1936 | Brutt | Brutt |
72 | 70 | Eivinn Helgeland | Jaguar | 1955 | Brutt | Brutt |
73 | 71 | Kjell Bjørklund | Volvo | 1966 | Brutt | Brutt |
74 | 72 | Øivind Myhre | MG | 1969 | Brutt | Brutt |
75 | 73 | Torstein Løitegård | Mercedes | 1968 | Brutt | Brutt |
76 | 69 | Bjørn Hagen | Volvo | 1970 |