Artikkel
Artikkel
Burud gjør noe godt for menneskeheten
Ola Nordmann liker og være litt beskjeden, men vi kunne i bokstavelig forstand sole oss i glansen i kveld. Sannsynligvis enda en ny rekord hva antall besøkende angår. Og ingenting kan være hyggeligere enn det. Det strålte fra krom, lakk, perlerader og tobakksfargede tenner - ikke et surt ansikt å se, bare smil, latter og ekte glede. Her var som mange ganger før mopeder, motorsykler, små og store biler. Blodtrimma racere og motoriserte tjærekoster. Nye bekjentskaper etableres, sannsynligvis spiren til livslange vennskap også. Man får en andektig følelese av det hele og stiller seg spørsmålet om det hadde vært krig i verden om det var en avdeling av Burud i alle avkroker. Neppe!
Pølsevann med pølser i og iskrem og brus sloss om kilowatt i bua, men de finner stadig nye eiere og får en rundtur i de pengesterke kundene sine tarmer. Det er vanskelig for en redaktør i løpet av noen få hektiske timer å få snakket med alle som burde vært snakket med, og det er helt umulig å fange opp alle kjøretøyer som er der for første gang, men han prøver så godt han kan. I kveld hadde vi besøk fra fjærn og nær og vi håper alle sammen besøker oss på nytt. Noen mente red. var frekk som ba den høyeste fyren han fant om å sette seg inn i den minste bilen på plassen. To meter mann i Vespa 400 gikk fint. Han ville neppe orket å kjøre så veldig langt sa han, og vi andre har full forståelse for det. Denne Vespa 400 tilhører far og sønn Bjørløw-Larsen, og skal være eneste eksemplar i landet. Ser ut som en liten bil, men er registrert som motorsykkel. Artig sak. Se bilder av små og store kjøretøyer og små og store mennesker her: http://www.mhkd.no/bilder-burud-onsdager-2016/cms/136
Tagger